ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

معراج عشق 6

یه دوری در اروپا زده و حالا باید مسیرمو به طرف امریکا می گردوندم . چقدر عاشق کالیفرنیا م . جایی که بیشتر ایرانیای مهاجرو دردلش جا داده .  سریع این اقیانوسو رد کردم . اطلس و آرام و این جور جا ها رو .. چه صفایی داشت . زیاد در مسیر نیویورک و واشنگتن وشرق امریکا زوم نکردم حواسم بود از رو مثلث برمودا رد نشم اومدم طرف جنوب کشور امریکا و رفتم به مسیر غرب . . از بچگی غرب زده بودم . رسیدم  به کالیفرنیا عجب جایی . بهشت روی زمین ..همه چی درش هست . یه جایی که چهار تا فصلو می تونی در کنار هم ببینی . کاش می تونستم دوستای دبستانی خودمو که سی سال پیش مهاجرت کرده بودند به اینجا ببینم . حوصله فیس بوک بازی هم ندارم . چون اگه برم اونجا چونه ام گرم میشه و خودمو بیچاره می کنم . سرخ پوست و سیاهپوست و سفید پوست همه در کنار هم به خوبی و خوشی زندگی می کنن . مثل کشور خودمون هم بدبختی زیاد دارن ولی این جوری نیست که امروز میری بقالی یه ساعت دیگه قیمت دوبرابر شه .. ولی خب بخشندگی ما خیلی زیاده چون تازگیها علاوه بر کشورهای عرب  پول و پله مونو به کیسه امریکا هم می ریزیم تا قلقلکمون نده . کسی باورش نمیشه که من این همه کشورو دیده باشم . اینجا کلیساست خدا جونم این مسیحی ها رو می خوای بفرستی جهنم ؟/؟ اگه می دونستم چند تا آخوند با خودم می آوردم که هم اینا رو مسلمون کنه هم ما از شر اونا خلاص شیم یعنی از شر آخوندا.. وای این دیگه چیه داره منو تعقیب می کنه خدایا من درحال عروجم . این رادار ها بدجوری دارن تعقیبم می کنند . نکنه منو نفله کنند . خدایا به امید تو . یه جوری منو مخفی کن . این بن لادن قاتل چه جوری تونست دیوارهای صوتی و تصویری رو بشکنه و صد ها نفر رو شهید کنه . عجب مارمولکی بود . ولی خودمونیم باید زودتر متوجهم می شدند . یه سری میگن خدا چرا سفید و سیاه و سرخ و زرد آفریده ..اینم از بی عدالتیشه .. بابا ول کنین تورو خدا .. هررنگ و بویی که باشیم بالاخره میریم زیر زمین . اگرم دفنمون نکنن بازم خاک میشیم میریم زیر . روح که از تنمون کنده شد دیگه همه یک رنگ میشیم . تا حالا دیدین یکی بگه روح سیاه روح سفید ؟/؟ چی اصلا روح ندیدین ؟/؟ زندگی و دنیا اون قدر ارزش نداره که بخواهیم در مقابلش سجده کنیم . ما سجده خودمونو باید در مقابل خداوند زندگی آفرین به جا بیاریم نه در مقابل خود زندگی . خدایی که میلیارد ها میلیارد   زندگی داده و هر انسانی رو می تونه هروقت که دلش خواست بمیرانه و زنده کنه پس بازم می تونه بهم زندگی بده . این قرآن رو که سلمان رشدی گور به گورشده ننوشته که رفته سوراخ موش قایم شده . بگذریم هنوز خیلی جاهاست که نرفتم و ندیدم . گاهی وقتا با خودم میگم اگه من سفید نمی شدم سیاه  می شدم چی می شد .. اگه من به جای ایرانی امریکایی می شدم چی ؟/؟ چرا باید یکی خدا رو بشناسه و یکی نشناسه . اونی که نشناسه باید بره جهنم .. بابا ول کنین این ملا ها رو . . دست اینا باشه میگه هر کی عبا و عمامه نداشته باشه میره جهنم . یه خورده هم باید عقل خودمونو قاضی قرار بدیم . دنیا همین دوروزه نیست که همین جا دنبال همه چی بگردیم . هر چند گاهی از سر نومیدی یه حرفایی می زنیم و یه چیزایی می گیم . ولی همه اینا از روی لج و لجبازیه . شاید اون انتظاریه که ما از زندگی و این دنیا داریم . می خواهیم راحت باشیم و راحت زندگی کنیم . به راستی چه چیزی در این دنیا جاودان و جاودانه می مونه . شهرت ؟/؟ پول ؟/؟ مقام و قدرت ؟/؟ .. البته نام نیکو جاودانه می مونه .. کسی که درست زندگی کنه و خلق از دستش در آسایش باشن . گاوان و خران بار بردار به زآدمیان مردم آزار .. یا این که سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز .. مرده آن است که نامش به نکویی نبرند .. ای بابا دارم وقت کم میارم چقدر دنیا بزرگه چقدر جاهای شبیه به هم وجود داره . چرا آسمون همه جا یه رنگه .. فقط نمی دونم این آدما چه جوری حرف می زنن . فقط خواسته هاشون یکیه . بخورن و بخوابن و کارای دیگه بکنن و آخرشم فاتحه .. آخه این جور زندگی کردن که آسمون ریسمون بافتن نداره ؟/؟ دور از جناب آدم سگ هم داره همین جوری زندگی می کنه . البته سگا آدمای با وفایی هستن .. راستش آدم وقتی تنبل میشه برای فرار از حقیقت هرچیزی که به ذهنش رسید رو میگه ول کن قضیه هم نیست . فقط می خواد رفع مسئولیت کنه .. بابا اون ور دنیا رو کی دیده .. این ملاها هرچی میگن واسه خودشونه ..غلط کردن به.... منم میگم  در غلط کردن اونا شکی نیست ولی کتاب خدا رو که آدما درست نکردن . حالا چه اشکال داره  پاک و درست زندگی کنی و درست بمیری . آخرش که یکیه .. حداقل قضیه اینه که در پایان همه با هم مساوی هستیم .. دیگه پشت سرو کی نگاه می کنه . چهار روز دیگه جنیفر لوپز که پیر شد کسی تحویلش نمی گیره البته من خودم طرفدار شکیرام .. دیگه پشت سر میره واسه خودش .. میرسه اون زمانی که فقط حال و زمان حال مهم باشه . حالا هم باید همین باشه . ما باید حال و حال خودمونو بسازیم . اما اگه آخر خط مساوی نباشیم چی ؟/؟ وای چقدر حرف می زنم می خوام یه سری بزنم آفریقا و اونور برم مکه و اسرائیل .. ... ادامه دارد .. نویسنده .. ایرانی 

0 نظرات:

 

ابزار وبمستر