ابزار وبمستر

ابزار وبمستر

معراج عشق 7

رهسپار آفریقا شدم . وقت زیاد نداشتم . خیلی بده آدم هول هولکی بخواد همه جا رو بازدید کنه . دور زدم از اون پایین یه سری به افریقای جنوبی زدم . کشوری با معادن طلا و الماس بسیار که سالها مستعمره انگلیس بود و حالا به نوعی سیستم استعمار عوض شده . اون نلسون ماندلای مبارز که سالیان سال را در زندان سپری کرد . خدایا هرکی عشق تو رو داشته باشه این طلا و الماس چه به دردش می خوره هر جواهری که بخوای و بخواد بهش میدی . زندگیشو سراسر نورانی می کنی و سراسر عشق و شادی . امید به این که زودتر از این دنیا دل بکنه و به اون چه که استحقاقشو داره برسه . همه جور آدم در این دیار دیدم . سفید پوستانی که با سیاهپوستا در هم آمیخته بودند .. پرواز بر فراز افریقا .. وای یه خورده همون خط افریقای جنوبی رو گرفتم اومدم بالا .. نمی دونم آنگولا بود زیمبابوه یا کنگو .. قبیله ای بود که همه دور یک دیگ بزرگ جمع شده بودند و با بدنهایی که تمام دم و دستگاهشون آویزون بود و سکس بودند یه آواز های شومی می خوندند .. آبو می خواستند جوش بیارن و اون آدمو بپزن .. دست و پام لرزید نکنه یهو منحرف شم و بخورم زمین .. یعنی هنوزم آدمخورا هستند ؟/؟ رسیدم به جایی که همه استخونا زده بود بیرون . یعنی استخونای آدمای زنده که از گرسنگی به این حال و روز افتاده بودند . مادرایی که چشاشون از حدقه داشت در میومد و بچه هایی که تو خاک می لولیدند و به آسمون نگاه می کردند . حتما اینا باید جاشون تو بهشت باشه . اینا که بمیرن بهتره . نمی دونم چرا بهشون کمک نمیشه . ای خدا چه دنیای متنوعی داری .اونی هم که توی پر قو خوابیده یه روزی به همین جا می رسه . رسیدم به مصر .. به سرزمین موسی .. به سرزمینی که یه زمانی مال ایران بود .. وای ما تا اینجا رو هم داشتیم . عجب رود درازیه این رود نیل .. رودی که حضرت موسی رو انداختند توش به امید خدا و خدا هم نجاتش داد .. ای بابا دیرم شد این نونوایی رو تعطیل می کنند . نمی دونم چرا واسه پرواز عشق هم باید این قدر وقت کم بیاریم . از اون بالا کانال سوئز رو دیدم .. پیچیدم سمت راست تا برم اسرائیل . خدایا من اومدم به سرزمین مقدس تو . من نمیگم مرگ بر اسرائیل . من با خاک مقدس تو به سرزمین موعودی که قولشو به قوم یهود دادی کاری ندارم . موسی و عیسی و محمد را تو آفریدی . خاک مقدس بیت المقدس همان اورشلیم و مکه از آن توست . من در هر جای جهان که سجده کنم تو را خواهم دید . این همان خاک پاکیست که بیشترین پیامبران جهان از آن ظهور کرده اند . تو پیامبر گرامی ما را در شب معراج بزرگ در چشم بر هم نهادنی از مکه به بیت المقدس رسانیده تا از آنجا به سوی خدا عروج کند . معراج عشق و من بنده ناچیز تو اینک شاهد آن معراج گاه هستم . به هر سو که می نگرم عظمت تو را می بینم . دره های سبز دشتهای وسیع .. کویر و کوه و بیابان .. دلهایی که با یاد تو آرام می گیرد . خداوندا تو گفتی که روزگاری آرامش به جهان خاکی ما باز می گردد . آدمیان  در نهایت صلح و دوستی در کنار هم زندگی می کنند . همه چیز را برای هم می خواهند . دیگر گلوله ای قلب خوبیها را نمی شکافد . دیگر کینه ای نخواهد بود . خداوندا تو وقتی بشر را آفریدی در قلبش در روح و اندیشه اش نشانی از کینه نبود . شاید از حکمت تو بود که شیطان آدمی را بفریبد تا این چنین آنان که خود را غرق تو کردند با آنان که از تو فاصله گرفتند از هم شناسانده شوند . بار الها در سرزمین مقدس تو در اسرائیل پاک تو آنجا که پیامبر به عرش تو آمد تا به همگان بگویی که او محبوب ترین و بر جسته ترین خلق خداست نماز می گزارم . بار خدایا مرا ببخشای . همین پای معراج و قدم در معراج گاه آن بزرگمرد نهادن برای من بسنده خواهد بود وفراتر از لیاقت من . باز خدایا دلم را از کینه ها تهی ساز . آن چنان کن که به خود آیم . جز دوستی تو دوستی کسی را نخواهم . صدای گلوله ها و موشکها را می شنیدم . باید از مسیری بر می گشتم که خطر کمتری داشته باشد . عالم خلسه و عرفانی مرا بر هم زده بودند .دعا کردم که نتان یاهو نخست وزیر ایرانی و در واقع مازندرانی اسرائیل دست ازکشت و کشتار بیگناهان فلسطین برداره تا اونا هم به هم دینانش حمله نکنن .  اومدم پایین تر و خواستم که سری هم به عربستان بزنم . جایی که خداوند  مکه مقدسشو قبله گاه مسلمین جهان قرار داده . خانه خدایی رو که ابراهیم خلیل الله بنا کرده . وقتی از اون بالا بالاها به اونجا نزدیک می شدم بی اختیار اشک از چشام سرازیر شده بود . نه به خاطر این که خانه چهار گوش سیاه رنگی را می دیدم که هر چند وقت در میان پارچه اش را عوض می کنند .. بلکه آن مقام و عظمتی که این جایگاه بناشده در این منطقه داشته و خداوند عز و وجل ارجش نهاد دلم را به لرزه در آورده و بی اختیار در قلب آسمان خدا فریاد برآوردم نیست معبودی جز معبود یگانه . ... ادامه دارد .. نویسنده .. ایرانی 

0 نظرات:

 

ابزار وبمستر